Ana içeriğe atla

Esnetme hareketlerinin birçok önemi ve faydası

Spor yapıyorsanız, esnetme hareketlerinin fiziksel sağlığınıza ve performansınıza olan katıkısını en iyi şekilde bilmeniz ve egzersizlerinizden önce & sonra mutlaka gerektiği gibi esnetme hareketlerinizi yapmanız gerekir. Esnetme hareketlerinin birçok önemli faydası vardır:


* Sabahları kalktığınızda uzun bir dinlenme süresi geçiren kaslarınızı esnetmeniz ve kan sürkülasyonunu sağlamanız gerekir. Özellikle de sabah koşularını sevenler için bu kaçınılmazdır. Koşu öncesi yapacağınız esnetme hareketleri sizin performansınızı büyük oranda etkileyecek ve arttıracaktır.


* Yine aynı şekilde koşu sonrası esnetme hareketlerini uygulamanız, kaslarınızı rahatlattığı gibi, kas ağrılarınızı ve laktik asit birikimini engellemek açısından da çok önemlidir. Çünkü, laktik asit birikimi sakatlanma riskini arttıran nedenlerin başında gelir. Ayrıca, düzenli esnetme hareketleri ile varolan esnekliğinizi de arttırabilir ve bu sayede çok daha başarılı performanslar elde edebilirsiniz.

Günümüzde yaygın olarak uygulanan 4 temel esnetme türü vardır. İster koşucu, isterseniz de bir takım sporcusu olun mutlaka bu esnetme türlerini biliyor olmanız gerekir.

1. Statik Esnetme: Hemen hemen herkesin bildiği esnetme tipidir. En basitçe anlatımı, bir hareket süresince (20-50 saniye arası) aynı pozisyonu koruyarak esnetme yapmaktır. Belirgin özelliği, hızlı ve ekstra bir hareketler içermemesidir. Esnetme yaptığınız bölgenin gerildiğini hissetmeniz ve bir süre o şekilde pozisyonu korumanız gerekir. Ama acı hissetmemeniz gerekir! Özellikle koşu gibi performans sporlarından sonra etkili bir esnetme yöntemidir.


2. Balistik Esnetme: Statik esnetmenin tam tersidir. Sıçrama ve hızlı hareketleri içerir. Farklı kas gruplarına aynı anda hitap eder ve onları aktivite için hazır hale getirir. Ancak, çok bilinçli şekilde yapılması gerekir, çünkü aşırır zorlama sakatlıklara neden olabilir. Bu esnetme tipi, profesyonel sporcular için önerilmektedir.


3. Pasif Esnetme: Temel düşüncesi statik esnetme ile aynıdır. Yine belli sürelerde uygulanan sabit hareketler vardır ama fark size yardım eden bir partnerinizin de olmasıdır. Siz çok fazla efor sarf etmeden partneriniz, sizin esnetme hareketini en iyi şekilde yerine getirmeniz destek verir.


4. Dinamik Esnetme: Günümüzde uzmanlarca esnetme sürecinin ve ısınmanın en iyi çözümü olarak önerilmektedir. Tüm uzuvlarınız için geçerli olabilir. Tek bir pozisyonda kalmak yerine daha seri hareketleri yaparak, vücudunuzu egzersize hazır hale getirebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keten tohumu

Spor yaparken performasınızı arttırıcı besinlerden mutlaka faydalanmanız gerekir. Keten tohumu da içerdiği Omega-3 (N-3) yağ asiti ile bu besinlerin önde gelenlerinden biridir.
İster tane halinde isterseniz de öğütülmiş hali ile tüketebile
ceğiniz keten tohumu, içerisinde bulunan suda çözünür lifler (mucilage zamkı/sakızı) ile kan şekeri seviyesini korur ve kolesterol seviyesini düşürür. Bu sebeple de, özellikle beslenme uzmanları keten tohumunun kullanımını teşvik etmekte ve günlük beslenme planlarımızda yer vermemizi önermekteler.
Ayrıca, keten tohumunda, lignan adı verilen, sindirim sistemini destekleyici lifler bulunur. Lignanlar, hormonlara bağlı kanser türlerinde (göğüs, prostat vb.) hormonlara müdahale ederek kansere karşı koruma yapar; tümör hücrelerinin büyümesini engeller.
Günlük 2000 kcal.’ ye eşdeğer besin tüketen bir insan için günde 1 çorba kaşığı öğütülmemiş keten tohumu kullanımı N-3 yağ asitleri kullanımı açısından yeterli katkıyı sağlayacaktır. Keten t…

Ananas

Ananas, insan vücuduna sağladığı önemli faydaları ile hepimizin beslenme düzeninde yer vermesi gereken meyvelerden biridir. Artık, birçok markette sıklıkla bulabildiğimiz taze soyulmuş ananasların içerisinde bulunan besin içeriklerini ve fa
ydalarının neler olduğunu sizlerle paylaşmak istedik.
Ananas & Bromelain Maddesi
Çok güçlü bir enzim olan Bromelain maddesi sporcuların ve sağlıklı beslenme konusunda kendine özen gösteren birçok kişinin ek destek olarak aldığı bir maddedir. Özellikle sindirim sistemine yardımcı olması ve kanı toksinlerden temizlemesi yönünden önemlidir. Ayrıca, Bromelain maddesi, iltihap kurutucu ve şişlik azaltıcı özellikleri ile üst solunum yolu iltihaplanması, kas iltihapları, ameliyat ve yaralanma sonrasında da oldukça faydalıdır. Ayrıca, düzenli ananas yemenin ülser bazlı kolit rahatsızlığını önlemede de yararı bulunmaktadır.
Bromelain maddesinin en önemli özelliklerinden biri de Prof.Dr.Erkan Topuz'un açıklamalarına göre, kanserli tümör…