22 Şubat 2012 Çarşamba


  •  Yoğun bir antrenman yada zorlu bir yarış sonrasında, yapmanız gereken en önemli şey; vücudunuzun en iyi şekilde toparlanmasını sağlamaktır. Bu dönemde yapmanız gerekenler ile ilgili size birkaç önerimiz var; 
  • 1. Sakinleşme süreci: Tempolu geçen antrenman/yarış sonrasında hemen hareket etmeyi bırakmayın. 5-10 dakika boyunca etrafta yavaşça yürüyün. Böylece, kaslarınızdaki laktik asit birikmesini engelleyebilir ve sertleşmiş kaslarınızın yumuşamasına yardımcı olabilirsiniz. 
  • 2. Kaybettiğiniz sıvıyı geri alın.
  • 3. Bilinçli besin alın. Protein ve kompleks karbonhidratlardan oluşan bir içecek karışımı, vücudunuz için gereken besinleri aynı anda almanıza yardımcı olacaktır. 
  • 4. Esnetme hareketlerini ihmal etmeyin. 
  • 5. Dinlenin! Unutmayın, dinlenmek de iyi bir sporcu için antrenman programının bir parçasıdır.
  • 6. Özellikle bacak kaslarınıza masaj uygulayın. Kendiniz de belirli hareketleri bacak kaslarınız üzerinde uygulayabilirsiniz. Böylece, kaslarınız gevşeyecek ve üzerlerindeki gerginlik azalacaktır. 
  • 7. Gerektiği kadar ( ortalama 8 saat) ve kaliteli uyuyun... Ama herşeyden önce vücudunuzu dinlemeyi öğrenin. Kendinizi yorgun, halsiz ve keyifsiz hissediyorsanız, gerçekten de yeterli şekilde dinlenmeniz gerekiyor demektir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder