16 Mart 2012 Cuma

Bir sporcunun günlük yaşamındaki beslenme düzeninin öneminden yazılarımızda her zaman bahsediyoruz. Ancak, beslenme planlaması yarış ve antrenmanlar öncesinde daha da değer kazanıyor ve performansınızı doğrudan etkileyen faktörlerden biri olarak karşımıza çıkıyor. Size, sezonun ilk önemli yarışı öncesi yemeniz gereken ve uzak durmanız gereken yiyecekleri bir kez daha hatırlatalım istedik. Yarıştan veya antrenmandan 3-4 saat öncesinde; taze meyve, domates soslu makarna, fırınlanmış sade patates, enerji bar, az yağlı sütle yapılmış müsli, meyveli ya da sade yoğurt, peynir ya da fıstık ezmeli bir dilim tost ekmeği ve su. (su miktarlarını öğrenmek için daha önceki paylaşımlarımıza göz atabilirsiniz) 2-3 saat öncesinde; taze meyve, sade makarna, sade simit, yoğurt ve su. 1 saat ve daha az süre kala; taze meyve, energi jeli veya 1 1/2 bardak spor içeceği. Ve, şu besinlerden de uzak durmanız gerekmektedir: etli yemekler, kızartmalar, patates cipsi ve donut gibi şeker oranı yüksek besinler... Çünkü, bu yiyeceklerin içerisinde yer alan yüksek yağ ve lifler sindirimi zorlaştırmaktadırlar. Vücudunuz ise sindirime yardımcı olması için midenize normalden daha fazla kan pompalar. Bu da yarış/antrenman sırasında hazımsızlığa ve midenize kramplar girmesine neden olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder