17 Mayıs 2012 Perşembe

Badem

Bademin, içerdiği besinler ile kaslarınız için önemini biliyor musunuz? Özellikle de açıkhava aktivitelerinizde yanınıza alacağınız bir miktar badem, gerektiğinde kaslarınız için ihtiyacınız olan besini hızlıca almanızı sağlayacaktır. Badem içerisinde; %5 su, %54 yağ, % 9 protein ve % 20 karbonhidrat bulunur. Ayrıca, Ca, Na, P, Fe, K, Mg elementleri ile Thiamin, Ribofdavin, Niosin ve A vitamini bulunur. Kolestrolü düşürmesi, bağışıklık sistemini güçlendirmesi, kan şekerini kontrol altında tutması ve en önemlisi içerdiği Omega 3 ile kalp ve damar sağlığını koruması bakımından çok faydalı bir besindir. Ayrıca, yapılan araştırmalar gösteriyor ki, kilo vermek için yapılan diyetler esnasında ara öğünlerde tüketilen 10-12 adet badem, içerisindeki yağ oranı ile kişide tokluk hissini koruduğundan kilo kaybına destek olmaktadır. Ancak, yine de herşeyde olduğu gibi bademi tüketirken de fazlasına dikkat etmek gerekir. Yaklaşık 20-25 adet bademin 200 kalori civarında olduğunu düşünürsek, günlük 10 adedin oldukça makul bir rakam olduğunu söyleyebiliriz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder