23 Ağustos 2012 Perşembe

Günümüzde yapılan sayısız araştırma, yeterli miktarlarda alınan uykunun vücudumuz için önemini ve faydalarını açıkça göstermektedir. Bu araştırmalardan bazıları ise, sadece, uykunun kilo verme dönemindeki önemine odaklanmıştır. Neticede, gü
nde 7-9 saat uyuyan kişilerin tokluk sürecinin uzadığını ve iştahını kontrol edebilme kapasitesinin arttığı ispat edilmiştir. Bu değişimin en büyük nedenleri ise leptin ve ghrelin hormonlarıdır. Leptin hormonu, vücudumuzda yağ hücreleri tarafından üretilen bir hormondur ve doygunluk hissinin de kaynağıdır. Vücudumuz leptin hormonunu, gece uykumuzun en derin anlarında (ortalama sabah karşı 3-5 saatleri arasında) üretir. Bu sebeple, sağlıklı bir kiloya sahip olmak için akşam 19:30'dan sonra hiçbirşey yememeli ve leptin hormonunun baskılanmasına neden oluşturmamalıyız. Böylece, vücudumuza, uyku anında bile yağ yakımına leptin hormonu ile devam edebilme şansını verebiliriz.
Diğer bir açıdan, sağlıklı bir uyku uyumak kimleri için ise çok zor bir durumdur. Beyin bir türlü sakinleşmez ve düşünceler zihnimizi rahat bırakmaz. Bu sebeple size güzel bir uyku için birkaç öneri hazırladık;
* Hergün aynı saatte uyumaya ve uyanmaya özen gösterin.
* Gece uykusundan 2-3 saat önce egzersiz yapmamaya çalışın.
* Uyku öncesinde, yatak odasında televizyon ve bilgisayar ile vakit geçirmeyin.
* Asla akşam yemeklerinizi aşırı bir doygunluk ile tamamlamayın.
* Uyku saati öncesi alkol almayın. Belki ilk seferlerde uykunuz gelebilir ama bir süre sonra bu durum yerine tam tersine bırakacaktır.
* Yatak odanızın karanlık, sakin ve rahat olmasını sağlayın.
Dileriz bu önerilerimiz sonrası en güzel uykular ve tatlı rüyalar sizlerle olur. İyi geceler dileriz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder