Ana içeriğe atla

Karın kasları mutfakta oluşur

Karın kasları mutfakta oluşur!
Bu lafı ilk defa her kim söylediyse, bizce de kesinlikle doğru söylemiş. Belirgin ve şekilli karın kaslarına sahip olabilmenin yolu %90 sıkı bir beslenme planından, %10 ise karın egzersizleri ve kardiyo antren
manlarından geçer.
Karnınızın üzerinde bir yağ tabakası varsa, isterseniz dünyanın en iyi antrenman programına sahip olun, kimse sizin büyük fedakarlıklarla oluşturduğunuz karın kaslarınızı göremez.
Neticede, şekilli karın kasları için bilmeniz gereken ilk şey, disiplinli beslenmenin öncelikli kural olduğudur. Eğer, genetik olarak istediğini yiyebilen ama vücudu yediklerini yakabilenlerden değilseniz, bu değişmez bir kuraldır.
Karın kası oluşumu için antrenmanlar ile ilgili gelen ilk soru genelde; “Hangi sıklıkla karın kaslarımı çalıştırmalıyım?” oluyor. Kimilerine göre karın kasları oluşturulması en zor kaslardır ve her gün düzenli çalıştırılması gerekir. Ama bu noktada kendinize şu soruyu sormanız lazım: Kaslar gerçekte ne zaman gelişme fırsatı bulur ve güç kazanır?
Cevap çok basittir: Antrenman sonrasında dinlenme esnasında.
Sonuç olarak, eğer her gün karın kaslarınıza yüklenip, çalıştırırsanız, kaslarınızın antrenmanlar arasında kendisini toparlaması için hiç zaman vermemiş olursunuz.
Zaten, egzersizlerinizin ilk aşamasında, amacınız bir düzen oturtmak ve kaslarınızı güçlendirmek olmalıdır.
Ayrıca, genel hedefinizi iyi belirlemeniz de gerekir. Temelde güçlü karın kasları için rutin egzersizinizin yanında ağırlık da kullanmaya ihtiyacınız olacaktır. Tabi, bu tempoda kaslarınıza ekstra dinlenme zamanı da ayırmayı ihmal etmemelisiniz.
Kimileri, karın kaslarının henüz yeterince gelişmiş değilken, diğer kaslara oranla daha az dinlenmeye ihtiyaç duyabileceğini düşünmektedir. Ancak, bu yanlış bir düşüncedir. Kaslarımızın yapı taşlarının birbirileri ile aynı olduğunu, ister göğüs isterse de karın kası olsun temelinde aynı olduklarını unutmamak gerekir. Neticede, kasların hepsi lifli dokulardan oluşmakta ve egzersizlere karşı aynı reaksiyonu vermektedir.
Karın kaslarınızı çalıştırırken, belirlemeniz gereken bir diğer konu da egzersizin hacmidir. Örneğin, 100 mekik mi, ağırlık ile yapılacak 10-12 tekrar mı? Bu noktada hedefinizi yeniden gözden geçirmeniz gerekir. Tabi, ağırlık ile yapılan çalışmaların tekrar çalışmaları ile ters orantılı bir ilişkisi olduğunu da unutmamanız gerekir.
Ayrıca, kasların adapte olma kapasitesini gözönünde bulundururarak, egzersizlerinizde zaman zaman değişiklik yapmanız da gerekir. Özellikle de ağırlık kullanmadan karın kaslarınızı çalıştırmayı tercih edenlerdenseniz, buna daha çok dikkat etmelisiniz. Çünkü, karın kaslarınız sürekli yapmaya alıştığı bir egzersiz hareketine karşı sınırlı gelişim gösterir, kendisini daha da geliştirmeye gerek duymaz. Size önerimiz, haftadan haftaya değiştirebileceğiniz 3-4 egzersiz hareketi oluşturun, planınızın içerisinde bunları düzenli olarak değiştirerek uygulayın.
Karın kasları ile ilgili önerilerimize ilerleyen günlerde de devam edeceğiz.
Hepinize iyi antrenmanlar dileriz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keten tohumu

Spor yaparken performasınızı arttırıcı besinlerden mutlaka faydalanmanız gerekir. Keten tohumu da içerdiği Omega-3 (N-3) yağ asiti ile bu besinlerin önde gelenlerinden biridir.
İster tane halinde isterseniz de öğütülmiş hali ile tüketebile
ceğiniz keten tohumu, içerisinde bulunan suda çözünür lifler (mucilage zamkı/sakızı) ile kan şekeri seviyesini korur ve kolesterol seviyesini düşürür. Bu sebeple de, özellikle beslenme uzmanları keten tohumunun kullanımını teşvik etmekte ve günlük beslenme planlarımızda yer vermemizi önermekteler.
Ayrıca, keten tohumunda, lignan adı verilen, sindirim sistemini destekleyici lifler bulunur. Lignanlar, hormonlara bağlı kanser türlerinde (göğüs, prostat vb.) hormonlara müdahale ederek kansere karşı koruma yapar; tümör hücrelerinin büyümesini engeller.
Günlük 2000 kcal.’ ye eşdeğer besin tüketen bir insan için günde 1 çorba kaşığı öğütülmemiş keten tohumu kullanımı N-3 yağ asitleri kullanımı açısından yeterli katkıyı sağlayacaktır. Keten t…

Ananas

Ananas, insan vücuduna sağladığı önemli faydaları ile hepimizin beslenme düzeninde yer vermesi gereken meyvelerden biridir. Artık, birçok markette sıklıkla bulabildiğimiz taze soyulmuş ananasların içerisinde bulunan besin içeriklerini ve fa
ydalarının neler olduğunu sizlerle paylaşmak istedik.
Ananas & Bromelain Maddesi
Çok güçlü bir enzim olan Bromelain maddesi sporcuların ve sağlıklı beslenme konusunda kendine özen gösteren birçok kişinin ek destek olarak aldığı bir maddedir. Özellikle sindirim sistemine yardımcı olması ve kanı toksinlerden temizlemesi yönünden önemlidir. Ayrıca, Bromelain maddesi, iltihap kurutucu ve şişlik azaltıcı özellikleri ile üst solunum yolu iltihaplanması, kas iltihapları, ameliyat ve yaralanma sonrasında da oldukça faydalıdır. Ayrıca, düzenli ananas yemenin ülser bazlı kolit rahatsızlığını önlemede de yararı bulunmaktadır.
Bromelain maddesinin en önemli özelliklerinden biri de Prof.Dr.Erkan Topuz'un açıklamalarına göre, kanserli tümör…

Esnetme hareketlerinin birçok önemi ve faydası

Spor yapıyorsanız, esnetme hareketlerinin fiziksel sağlığınıza ve performansınıza olan katıkısını en iyi şekilde bilmeniz ve egzersizlerinizden önce & sonra mutlaka gerektiği gibi esnetme hareketlerinizi yapmanız gerekir. Esnetme hareketlerinin birçok önemli faydası vardır:


* Sabahları kalktığınızda uzun bir dinlenme süresi geçiren kaslarınızı esnetmeniz ve kan sürkülasyonunu sağlamanız gerekir. Özellikle de sabah koşularını sevenler için bu kaçınılmazdır. Koşu öncesi yapacağınız esnetme hareketleri sizin performansınızı büyük oranda etkileyecek ve arttıracaktır.


* Yine aynı şekilde koşu sonrası esnetme hareketlerini uygulamanız, kaslarınızı rahatlattığı gibi, kas ağrılarınızı ve laktik asit birikimini engellemek açısından da çok önemlidir. Çünkü, laktik asit birikimi sakatlanma riskini arttıran nedenlerin başında gelir. Ayrıca, düzenli esnetme hareketleri ile varolan esnekliğinizi de arttırabilir ve bu sayede çok daha başarılı performanslar elde edebilirsiniz.

Günüm…