15 Ağustos 2012 Çarşamba

Spor yaparken performansınızı korumak ve arttırmak için dikkat etmeniz ve mantığını anlamanız gereken bazı temel beslenme önerileri vardır.
Kendi beslenme planınızı hazırlarken de size çok yardımcı olacağına inandığımız, antrenman ve yarış
lar öncesinde uymanızı önerdiğimiz beslenme önerilerinin ilk bölümünü sizin için hazırladık:

* Antrenman ve yarıştan, 3 ile 4 saat önce besin almaya özen göstermelisiniz. Çünkü, vücudunuzun aldığınız besini tamamen sindirebilmek ve gereken enerjiyi elde edebilmek için bu zamana ihtiyacı vardır. Uzmanlar, aktivite öncesi 500 ile 1000 kalorilik bir yemeği önermektedirler.
* Aktivite öncesi yemeğiniz, nişasta içeriği bakımından zengin olmalıdır. Çünkü, nişastalar, protein ve yağlardan çok daha hızlı bir şekilde sindirilebilirler. Alacağınız nişasta, ekmek, tahıl, makarna, meyve ve sebze gibi, kompleks karbonhidratlardan oluşmalıdır. Bunlar, iki ile üç saat içerisinde midede hızla sindirilir ve vücudun ihtiyacı olan enerjiyi sağlarlar.
* Yüksek oranda şeker içeren besinler (çikolata, şekerlemeler, baklava vb.), kan şekerinde hızlı bir yükselmeye neden olur, ama hemen ardından da yine çok hızlı bir düşüş meydana gelir ve bu da enerji kaybı demektir. Buna ek olarak, yüksek konsantrede şeker içeren gıdalar, vücudun sıvı ihtiyacını arttırır ve gereken su temin edilmezse, susuzluk, kramp, mide bulantısı ve diareye neden olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder