20 Ağustos 2012 Pazartesi

Yüzme Maratonunda kendi yarış taktiklerini geliştirmeye ve zihinlerinde nasıl bir yarış olacağına dair canlandırmaya yoğunlaşırsınız.Biz de, yarış boyunca, sizi en çok etkileyecek etkenlerden biri olacak olan NEFES konusunda, size faydalı olacağını düşündüğümüz birkaç öneri hazırladık:
1.İki taraflı nefes düzeni -her üç kulaçta bir nefes- açık deniz için en sık kullanılanı ve en uygun olanıdır. Ancak, hangi nefes düzeninin sizin için en uygun olduğu, kişisel seçiminizdir. Sadece tek bir taraftan nefes alırsanız, bu taraftaki kulaçlar daha geniş olabilir. Vücudunuz daha çok döner. Bu durum, nefes alınan taraftaki kol ve daha çok iş yapması gereken diğer kolda da omuz problemleri yaratabilir. İki taraflı nefes düzeni ile yapılan 1 km.lik gidiş-dönüş ya da 800 m.lik düz yüzüş antrenmanları, nefes düzeninizi düzeltmenize yardım edebilir.
2. Yüzüş anında, nefes almıyorken başınızı vücudunuzla aynı hizada tutun. Başka bir deyişle kafanızı vücudunuzla birlikte hareket ettirmeyin.
3. Başınızı, nefes almak için çevirmeden önce nefes verin. Kafanızı çevirdiğinizde tamamen nefes alabilmek için ciğerlerinizde hiç hava kalmamalı. Su üzerinde nefes vererek zaman kaybetmeyin. Nefes alıp suya döndüğünüzde suyun altında yavaşça nefes verin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder