29 Ocak 2013 Salı

Uyku, her canlı için organizmanın dinlenmesi ve kendini yenilemesi için en temel ihtiyaçtır. Uykuda geçen süre, insan ömrünün neredeyse üçte birini kapsar ki bu da oldukça uzun bir zamandır. Ancak, bu süre ruhsal ve fiziksel olarak sağlıklı ve verimli olabilmek için şarttır. Aksi halde uykusuzluk nedeniyle hata yapma ihtimali çok yüksektir ve tabi beraberinde gelen nörolojik sorunlar da yaşam standartına zarar verir. Bu sebeple, size önerimiz gece uykularınıza olabildiğince özen göstermenizdir. Belirli bir saatte uyumayı ve sabahları yine belli bir saatte kalkmayı alışkanlık haline getirmelisiniz. En sağlıklı uyku için; düzenli egzersiz yapmak, geceleri hazım sorunu yaratacak yiyecek ve içecek tüketmekten kaçınmak gerekir. Eğer, uyku öncesi rahatlama sorununuz varsa, özellikle de yoğun antrenman sonrasında kas ağrıları yaşıyorsanız ılık bir duş ve ıhlamur çayı size sağlıklı bir uykuya geçişte çok yardımcı olacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder