23 Ocak 2013 Çarşamba

Uzun bir süre boyunca antrenman yapmış ve harika bir sezona hazırlanmışsınızdır. Beslenmenizi uygulamış ve kendinize ciddi hedefler koymuşsunuzdur. İşte böyle bir zamanda, SUSUZLUK, aerobik sisteminizde önemli bir zorlama yapacak ve sisteminizin ihtiyacı olan kandaki plasma hacminin düşmesine neden olacaktır. Bu şu demektir; sıvı kaybından dolayı kaslarınızdaki oksijen miktarı azalacağından, kalbiniz aynı eforu göstermek için daha fazla kan pompalamak zorunda kalacaktır.
Bu sebeple, vücudunuz için gereken sıvı alım planına odaklanın ve yarış sırasında gerekecek maksimum myocardial oksijen tüketimi( VO2 Max) değerlerinizi bulun.

Sıvı alımı, performansınızın zirvesine ulaşmak için hayati önem taşımaktadır. Başarılı olma konusunda kararlı iseniz, kenara not alınacak kadar hafif bir konu değildir bu! Tek çözümü, bir sıvı alım stratejisi gelişmek ve buna sadık kalmaktır.
Saatinizin alarmını, her 15 dakikada bir, size şişenizden büyük bir yudum almanız gerektiğini hatırlatması için ayarlayın. Sıvı almak için susamayı beklemeyin!
Midenizin boş olması, susuzluğu yavaşlatır ve böylece susuzluğun neden olacağı krampları ve rahatsızlığı engeller. Hedefiniz, erken ve sıkça sıvı içmenizdir. Çünkü, büyük yudumlarla alınan sıvılar mide boşalma hızını arttırmaya yardımcı olur. Bu stratejiyi, antrenmanlarda ve yarışlarda deneyin.
Serin havalarda da bu stratejilerin önemini göz ardı etmeyin, çünkü açık havada antrenman yaparken de, kapalı mekanda çalışırken de terlemektesiniz.
Sıvı alımını, antrenmanlarınızda ve beslenmenizde günlük hedefiniz olarak belirleyin. En iyi sezonunuzu yaşarken, bunun farkını göreceksiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder