22 Ocak 2013 Salı

Yoğun bir antrenman yada zorlu bir yarış sonrasında, yapmanız gereken en önemli şey; vücudunuzun en iyi şekilde toparlanmasını sağlamaktır. Bu dönemde yapmanız gerekenler ile ilgili size birkaç önerimiz var; 1. Sakinleşme süreci: Tempolu geçen antrenman/yarış sonrasında hemen hareket etmeyi bırakmayın. 5-10 dakika boyunca etrafta yavaşça yürüyün. Böylece, kaslarınızdaki laktik asit birikmesini engelleyebilir ve sertleşmiş kaslarınızın yumuşamasına yardımcı olabilirsiniz. 2. Kaybettiğiniz sıvıyı geri alın. 3. Bilinçli besin alın. Protein ve kompleks karbonhidratlardan oluşan bir içecek karışımı, vücudunuz için gereken besinleri aynı anda almanıza yardımcı olacaktır. 4. Esnetme hareketlerini ihmal etmeyin. 5. Dinlenin! Unutmayın, dinlenmek de iyi bir sporcu için antrenman programının bir parçasıdır. 6. Özellikle bacak kaslarınıza masaj uygulayın. Kendiniz de belirli hareketleri bacak kaslarınız üzerinde uygulayabilirsiniz. Böylece, kaslarınız gevşeyecek ve üzerlerindeki gerginlik azalacaktır. 7. Gerektiği kadar ( ortalama 8 saat) ve kaliteli uyuyun... Ama herşeyden önce vücudunuzu dinlemeyi öğrenin. Kendinizi yorgun, halsiz ve keyifsiz hissediyorsanız, gerçekten de yeterli şekilde dinlenmeniz gerekiyor demektir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder