11 Ocak 2014 Cumartesi


Bilinçli antrenmanlar, kişinin nabız yüzdeleri değer alınarak yapılan antrenmanlardır. Günümüzde gerek kondisyon arttırımı gerekse yağ yakımına yönelik verilen bütün programlar "nabız yüzdeleri" dikkate alınarak hazırlanmaktadır. Tabi, hale...n bunun dışında çalışan sistemler de yok değildir! Ancak, dünyanın en iyi uzmanları, gerçek başarının ancak nabız yüzdeleri ile çalışılan programlardan geleceğini de açıklamışlardır.
Eğer, spor yaparken nabız saati kullanmıyorsanız, antrenmanlarınızı gerektiği gibi yapabilmek için, nabzınızın yüzdelik değerini doğru şekilde hesaplayabilmeniz gerekir.

Diyelim ki, 38 yaşında birisiniz ve nabzınızın % 60'ını bulmak istiyorsunuz.
Dinlenik halde, 10 saniyedeki nabzınızın 12 olduğunu düşünün; 12 x 6 = 72 sayısı dakikadaki (60 saniyedeki) kalp atım sayınız olur.
Bu örnekten yola çıkarak, nabzınızın % 60'ını bulmak için, aşağıdaki formulü uygulamanız gerekir:
(Eğer, nabız saatiniz olsaydı, bu değerin saatte gözükecek sayısal değeri, aşağıdaki örnek gibi olurdu.)

1. Dinlenik Nabız 60 saniye içinde = 72'dir.
2. 220 (Maksimum Kalp Atış Hızı) – 38 (Yaşınız) = 182 maksimum nabzınız
3. 182 (Maksimum nabız) – 72 (Dinlenik nabız) = 110 nabız
4. (110 x %60) + 72 (dinlenik nabız) = 66 + 72 = 138 sayısı, % 60 nabzınızın sayısal değeridir
Devamını Gör
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder