25 Temmuz 2012 Çarşamba

Beslenmenizi gökkuşağının renkleri ile yapın, sağlıklı yaşayın!
Meyveler ve sebzeler, düşük yağ ve kalori miktarları, vitamin ve mineraller bakımından zengin oluşları, lif ve fitokimyasal içerikleri ile sağlığımız açısından büyük önem taşırlar. Besinlerden maksimum fayda sağlamak için her gün mümkün olduğunca her renkten bir miktar yemeye özen gösterin.
Mavi / Mor renkli Besinler: İçerdiği güçlü antioksidanlar ile kalp sağlığımızı korumaya yardımcıdır, kansere karşı koruyucudur. Ayrıca, ileriki yaşlarda olabilecek hafıza problemlerini önlemede büyük rol üstlenirler.
Yeşil Besinler: İçerdiği maddeler ile kansere karşı koruyucu, yaşlanmaya bağlı görme bozuklarını önleyicidirler. Aynı zamanda bu besinler, demir, kalsiyum, vitamin K,A ve C bakımından da çok zengindir.
Beyaz Besinler: Özellikle soğan ve sarımsakta bulunan allisin maddesi ile enfeksiyonlarla mücadelede çok önemlidirler. Ve çok güçlü antioksidanlar içerir. Mantar, karnabahar, hindiba, enginar ve pırasa bu rengin en önemli besin kaynaklarındandır.
Sarı / Turuncu Besinler: Beta karoten ve antioksidanlar bakımından çok zengindirler. Kansere ve kalp hastalıklarına karşı koruyucu, sağlklı bir cilt, kemik ve diş oluşumunu destekleyici, bağışıklık sistemini kuvvetlendiricidirler.
Kırmızı Besinler: Likopen ve antioksidan zengini kırmızı besinler, başta kanser ve kalp hastalıkları olmak üzere birçok açıdan vücudumuz için büyük önem taşırlar. Diabet hastaları için, kalp basıncını kontrol altında tutmak ve yaşlanma geciktirici özellikleri bakımından uzmanlarca mutlaka tüketilmesi gereken besinlerin başında gelirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder