23 Temmuz 2012 Pazartesi

Yaşamında düzenli spora yer veren herkes için 10 öneri:
1. Antrenmanlarınızı başka bir sporcunun yaptığı programa göre değil, kendi kondisyonunuz, motivasyonunuz ve fiziksel kapasitenize göre hazırlanan bir program dahilinde uygulamaya özen gösterin. Sporu sadece sağlıklı bir yaşam için yapmayı tercih ediyorsanız ise, öncelikle gerçekten sizi mutlu edecek bir spor branşı seçin.
2. Spor yaparken mutlu olun, eğlenin.
3. Aşırı antrenman yüklemesinden kaçının.
4. Vücudunuzun size gönderdiği sinyalleri dinleyin. Kalbiniz, bacaklarınız ve hisleriniz sizin en büyük danışmanınızdır. Dinlenme ile geçen bir geceden sonra, nabzınız halen yüksekse, bacaklarınızda ağırlık varsa ve motivasyonunuz düştüyse “dinlenme” zamanıdır.
5. Biraz esnekliğe izin verin. Birgün antrenman programınızı kaçırdıysanız, endişelenmeyin, o günden sonra sadece kaldığınız yerden programınıza devam edin.
6. Kendinize gerçekçi hedefler koyun.
7. Sabırlı olun. Kondisyon sahibi olmanız ve hedeflediğiniz performansa erişmeniz zaman alacaktır.
8. Tutarlı olun. Haftasonu uzun ve zorlu antrenmanlar yapıp, haftaiçi hiçbir şey yapmıyorsanız, olası sakatlıklar için ortam hazırlıyorsunuz demektir.
9. Gerektiği gibi beslenmeye ve sıvı almaya özen gösterin. Beslenmenizin performansınıza doğrudan etki edeceğini bilerek, gerektiği kadar karbonhidrat, yağ ve protein alın.
10. Her zaman düzgün ve kaliteli spor ekipmanı kullanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder