Ana içeriğe atla

Ananas

Ananas, insan vücuduna sağladığı önemli faydaları ile hepimizin beslenme düzeninde yer vermesi gereken meyvelerden biridir. Artık, birçok markette sıklıkla bulabildiğimiz taze soyulmuş ananasların içerisinde bulunan besin içeriklerini ve fa
ydalarının neler olduğunu sizlerle paylaşmak istedik.
Ananas & Bromelain Maddesi
Çok güçlü bir enzim olan Bromelain maddesi sporcuların ve sağlıklı beslenme konusunda kendine özen gösteren birçok kişinin ek destek olarak aldığı bir maddedir. Özellikle sindirim sistemine yardımcı olması ve kanı toksinlerden temizlemesi yönünden önemlidir. Ayrıca, Bromelain maddesi, iltihap kurutucu ve şişlik azaltıcı özellikleri ile üst solunum yolu iltihaplanması, kas iltihapları, ameliyat ve yaralanma sonrasında da oldukça faydalıdır. Ayrıca, düzenli ananas yemenin ülser bazlı kolit rahatsızlığını önlemede de yararı bulunmaktadır.
Bromelain maddesinin en önemli özelliklerinden biri de Prof.Dr.Erkan Topuz'un açıklamalarına göre, kanserli tümör hücre gelişimini doğrudan durduruyor olmasıdır. Özellikle, akciğer, yumurtalık ve cilt kanserlerinde tümörlü hücrelerin büyümesini engellemektedir.
Ananas & Manganez Minerali
Vücudumuz manganez mineralini kendisi üretemez, bu sebeple az bulunan ama bir o kadar da faydalı minerali yiyeceklerimiz ile temin etmek durumunda kalırız. Ananas ise bu mineral için gerçekten harika bir kaynaktır. Manganez, kemik oluşumumuz, yaraların iyileşmesi ve cilt sağlımız için çok önemlidir. Ayrıca, kan şekeri seviyesini düzenlemede yardımcıdır ve bağışıklık sistemimizi hastalıklara karşı güçlü tutmaya destek verir.
Ananas & C Vitamini
Suda çözülebilen ve fazlası vücudumuz tarafından depolanmayıp atılabilen bir vitamin olan C vitaminini de dışarıdan almamız gerekir. Özellikle de belli bir seviyeyi vücudumuzda korumamız gerektiği için düzenli olarak alımı çok önemldir. Ananas, içerdiği C vitamin oranı ile harika bir doğal kaynaktır. Bu özelliği ile, sağlıklı cilt ve damarlar için çok önemli bir protein olan kollajen oluşumuna da destek olur. Ayrıca, düzenli tüketildiğinde ile bağışıklık sistemimiz için de yardımcıdır.
Ananas & B1 Vitamini
B1 vitamini, vücudumuz için gerekli günlük enerji kaynağının oluşumunda kısmen sorumludur. Bunu, karbonhidratları enerjiye dönüştürmeye yardımcı olarak yerine getirir. Ayrıca, sinir ve kas sistemimiz için de önemlidir. B1 vitamini aynı zamanda “tiamin” olarak da bilinmektedir. Ananasın yanısıra, ette, tam tahıllı gıdalarda, yapraklı sebzelerde ve yumurtanın sarısında bulunur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keten tohumu

Spor yaparken performasınızı arttırıcı besinlerden mutlaka faydalanmanız gerekir. Keten tohumu da içerdiği Omega-3 (N-3) yağ asiti ile bu besinlerin önde gelenlerinden biridir.
İster tane halinde isterseniz de öğütülmiş hali ile tüketebile
ceğiniz keten tohumu, içerisinde bulunan suda çözünür lifler (mucilage zamkı/sakızı) ile kan şekeri seviyesini korur ve kolesterol seviyesini düşürür. Bu sebeple de, özellikle beslenme uzmanları keten tohumunun kullanımını teşvik etmekte ve günlük beslenme planlarımızda yer vermemizi önermekteler.
Ayrıca, keten tohumunda, lignan adı verilen, sindirim sistemini destekleyici lifler bulunur. Lignanlar, hormonlara bağlı kanser türlerinde (göğüs, prostat vb.) hormonlara müdahale ederek kansere karşı koruma yapar; tümör hücrelerinin büyümesini engeller.
Günlük 2000 kcal.’ ye eşdeğer besin tüketen bir insan için günde 1 çorba kaşığı öğütülmemiş keten tohumu kullanımı N-3 yağ asitleri kullanımı açısından yeterli katkıyı sağlayacaktır. Keten t…

Esnetme hareketlerinin birçok önemi ve faydası

Spor yapıyorsanız, esnetme hareketlerinin fiziksel sağlığınıza ve performansınıza olan katıkısını en iyi şekilde bilmeniz ve egzersizlerinizden önce & sonra mutlaka gerektiği gibi esnetme hareketlerinizi yapmanız gerekir. Esnetme hareketlerinin birçok önemli faydası vardır:


* Sabahları kalktığınızda uzun bir dinlenme süresi geçiren kaslarınızı esnetmeniz ve kan sürkülasyonunu sağlamanız gerekir. Özellikle de sabah koşularını sevenler için bu kaçınılmazdır. Koşu öncesi yapacağınız esnetme hareketleri sizin performansınızı büyük oranda etkileyecek ve arttıracaktır.


* Yine aynı şekilde koşu sonrası esnetme hareketlerini uygulamanız, kaslarınızı rahatlattığı gibi, kas ağrılarınızı ve laktik asit birikimini engellemek açısından da çok önemlidir. Çünkü, laktik asit birikimi sakatlanma riskini arttıran nedenlerin başında gelir. Ayrıca, düzenli esnetme hareketleri ile varolan esnekliğinizi de arttırabilir ve bu sayede çok daha başarılı performanslar elde edebilirsiniz.

Günüm…